Zo doet Miriam het huishouden!



Wij multi-tasken niet.
Wij procrastineren subliminaal. 

Dat is deftig voor: onbewust alles voor je uit schuiven.
En als je dat niet begrijpt moet je dit lezen want Miriam weet er alles van.



  • 8.00 uur
  • Er staat een berg afwas in de keuken.
  • Ik loop naar de badkamer om een nieuw elastiekje te pakken voor mijn haar want ik kan niet afwassen met los haar.
  • De wasmachine piept als teken dat hij klaar is.
  • Even de was ophangen.
  • Oh dáár is mijn witte blouse.
  • Even mijn moeder bellen dat ik die blouse heb gevonden.
  • Waar is mijn telefoon?
  • Oh die is leeg.
  • Even in de oplader.
  • Waar is de oplader?
  • Niet tussen de kussens van de bank.
  • Even de kussens opschudden.
  • Wat een troep onder de kussens.
  • Even stofzuigertje pakken.
  • Eerst oplader zoeken.
  • Oké. Oplader. Waar ben je.
  • Misschien in de la
  • Wat een rommel in die la.
  • Een kortingscoupon?
  • Wat fijn!
  • Dit is de laatste dag dat hij geldig is.
  • Even een boodschappenlijstje maken.
  • En een to-do lijstje.
  • Kortingscoupon inleveren.
  • Er was iets met mijn rijbewijs.
  • Oh ja.
  • Rijbewijs verlengen.
  • Pasfoto’s laten maken.
  • Dan moet ik mijn haar wassen.
  • Shampoo kopen.
  • Huistelefoon gaat.
  • Hoi Mam! Nee, geen tijd nu.
  • Eerst even eten.
  • Wat stinkt zo in de koelkast?
  • Dat kan in de vuilnisbak.
  • Die is vol.
  • Zak eruit.
  • Nieuwe zak erin.
  • Geen nieuwe zakken.
  • Nieuwe vuilniszakken.
  • Oh ja eten.
  • Wat was ik ook alweer aan het doen?
  • Eerst even die afwas wegwerken.
  • Indeling keukenkastjes is niet handig zo.
  • Wie zet er nou een lege pot pindakaas in de kast?
  • Boodschappenlijst.
  • Pindakaas.
  • Even keukenkastjes uitsoppen.
  • Waar zijn mijn huishoudhandschoenen?
  • Mijn nagels zien er niet uit.
  • Even vijlen.
  • Zal ik ze lakken?
  • Eerst afwassen.
  • Goed bezig!
  • Ik laat me niet afleiden.
  • Eerst mijn haar maar eens in een staartje doen. Met los haar kan ik niet afwassen.
  • Waar is mijn elastiekje?
  • In de badkamer.
  • 9.30 uur.
  • Yeah!
  • Anderhalf uur subliminaal lopen procrastineren.


bron

Herkenbaar?



1 opmerking: