Light fiber art van Josée Kempe uit Zutphen


Laatst werd ik uitgenodigd door Josée Kempe 
om in haar atelier naar haar 'light fiber art' te komen kijken.
Ik was aangenaam verrast. 

Josée maakt lichtobjecten van glasvezel. 
Niet helemaal bedoeld als verlichting, maar wel heel mooi om in huis 
te hebben als een kunstwerk dat daar ook nog licht en sfeer toe kan voegen.

Een aantal van haar werken is volgens mij voor een gewoon gezinshuis 
te groot en extravagant. Die zie ik meer in een theater of openbaar gebouw. 
Maar dit witte wandwerkje zou het mooi kunnen doen in een slaapkamer.





Deze vrijstaande 'lamp' verandert 
voortdurend van kleur.

Onderstaande foto's werden 
met een paar seconden tussentijd genomen.

Dat heeft een soort zen gevoel, 
een vreemd maar mooi rustgevend effect...

Alle kunstwerken zijn gemaakt met led licht,
op laagspanning (5 Volt), waardoor 
het product veilig is en zuinig in stroomverbruik. 


Sommige objecten doen denken aan bloemen of vogels.
Persoonlijk vind ik de werkjes die het meest abstract zijn het mooiste.




Dit object heb ik gefotografeerd in het trappenhuis van Josée.
Het loopt als het ware met je mee naar boven. 

En ook leuk: het is gekoppeld aan een bewegingsmelder. 
Dus gaat pas 'aan' als zich in de gang iets beweegt.   

Zo zijn er vast veel meer plekken in huis te vinden waar zo'n licht kunstwerkje het prachtig zou doen. 

Zeker op plekken waar minder daglicht komt, zoals een slaapkamer of waar helemaal geen daglicht komt zoals bijvoorbeeld een inpandig toilet.

Josée maakt ook werken in opdracht. 
Leuk om eens te gaan kijken en praten? 
Dit is haar website





Geen opmerkingen:

Een reactie posten