Iedereen verdient wel eens een award!


Gisterenavond zat ik lekker voor de buis te genieten van de afsluitende aflevering van de serie 'petticoat' en aansluitend keek ik naar het musicalgala.

Toen ik al die winnende sterren hun dankwoord zag uitspreken bedacht ik me dat wij - gewone mensen - eigenlijk ook wel een jaarlijks awardwinning gala zouden verdienen.

Hoe fijn zou dat zijn als we met onze familie en vrienden feestelijk bij elkaar zouden komen en met zijn allen even stil zouden staan bij wat wij met elkaar gepresteerd hebben. Zelfs een oeuvre-award zou toch af en toe op zijn plaats zijn!!!

Iedereen heeft in zijn leven battles te leveren en moeilijkheden te overwinnen.Vaak buiten elke schijnwerper. Laat ik dan nu maar eens het goede voorbeeld geven en gewoon een digitale prijs / award uitdelen aan iemand in mijn omgeving die dat extra verdient.  

Ik heb het over mijn man Wim die op zijn 57e een nieuwe baan - als verzorgende - zocht en vond. Hij voelde zich ongelukkig op de plek waar hij werkte, hij was het niet eens met de manier waarop zorg werd verleend en met personeel werd omgegaan.

Toen hij op het matje werd geroepen omdat hij voor een oude, 96 jarige mevrouw een eitje had gebakken, wat niet mocht - een magnetronmaaltijd opwarmen had wel gemogen - was voor hem de maat vol.

Hij vond gelukkig snel een nieuwe plek waar hij in de aanleunwoningen rond een woon-zorg centrum en in de wijk er om heen oudere mensen die nog thuis wonen mag helpen en verzorgen. Ik vind het moedig om op deze leeftijd zo maar ergens anders opnieuw te gaan beginnen.

Daarnaast is Wim druk doende als penningmeester van de woongroep die hoopt een mooi nieuw project te gaan bouwen hier in Zutphen en doet hij vrijwilligerswerk bij Het Dagelijks Bestaan.
Ook is hij van betekenis in zijn familie waar hij zijn zusje hielp bij de afwikkeling van haar scheiding en met veel geduld zijn ouders helpt bij zaken die ze zelf minder goed meer kunnen.
Hij is een hele lieve vader die zijn dochters met raad en daad bijstaat en - heel belangrijk - ook adviezen van hen aanneemt als zij zich zorgen maken over hem.
Wim is trouw in zijn vriendschappen, daar besteedt hij zijn tijd en aandacht aan en daar krijgt hij ook veel energie voor terug. Hij krijgt ook energie van bewegen en werkt aan zijn eigen gezondheid door drie keer per week een half uur een vast rondje te gaan rennen, wat mij ook een gerust gevoel geeft.

En als man is hij een hele grote steun voor mij. Hij helpt me waar hij kan en geeft me soms ook een schop onder mijn kont als dat nodig is. Dit afgelopen jaar heeft hij mij aangemoedigd en uitgedaagd om minder zwaar en gezonder te worden. Hij heeft me bijgestaan in alle maanden dat ik afscheid moest nemen van mijn moeder. En Wim is een baken van rust naast al mijn eigen bij tijden - meestal leuke - opwinding, maar vaak ook stress-achtige gedoe. Enne... - ook heel belangrijk - hij zet ook nog elke dag de allerlekkerste koffie van de wereld!

Dit jaar hopen we dertig jaar getrouwd te zijn. Ik heb nog geen dag spijt gehad!
Ik denk dat ik vandaag maar eens een mooi bloemetje voor hem ga uitzoeken.



2 opmerkingen:

  1. Petje af voor Wim, en voor jou een award omdat je hem zo lief in het zonnetje zet!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige liefdesverklaring - ik ben ontroerd!

    BeantwoordenVerwijderen