De Giro fietste dwars door Zutphen



De Giro kwam gisteren door Zutphen fietsen, vlakbij ons huis.
We wonen in de straat hier links van de rotonde, een huis of tien van de hoek.   
Van onze dochter kreeg ik gisteren deze opname van 'onze rotonde' gemaild.

Het was een gezellige toestand. De hele straat was uitgelopen en de meeste mensen brachten stoeltjes en zelfs koelboxen met een koud wit wijntje of een biertje mee. 
Iedereen had zijn fototoestel in de aanslag. Hier zit ik met mijn roze vestje. Meer mensen hadden hun roze kleren tevoorschijn gehaald. Maar er waren ook roze petjes, vlaggetjes, ballonnen, spandoeken en parasols. Er werd wapperde zelfs een roze laken als vlag aan een vlaggenstok.
Er werd ondertussen naar het voetballen geluisterd (dat was ook spannend) en we konden tijdens het wachten ook weer eens uitbreid bijpraten met alle buren en bekenden.  


Ik kon maar net de kopgroep met die leuke Maarten Tjallingi op de foto krijgen, 
want tjongejonge wat vliegen die jongens in een mum van tijd voorbij! 


En toen de hele bups voorbij was gevlogen 
en ook alle volgwagens en andere toeters en bellen,
was het tijd voor een koud glaasje rose in de tuin.
Het was ook leuk om later naar al die mooie tv-opnames te kijken, 
- vooral die vanuit de helikopter - van de woonplaats die me zo lief is. 
Een heerlijke dag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten