De anonieme sjaal


Eind januari kreeg ik het volgende facebookberichtje van mijn schoonzusje Annemieke:

Hoi Jacquelien, ik was gister met Jente naar een concert in Paradiso
en toen we de trap opliepen daar lag er een zelfgebreide muts in een tasje
met een briefje erbij dat het een cadeautje was voor de vinder...heel leuk!
 
En het blijkt een groep te zijn op facebook, ze heten 'de anonieme sjaal'.
Ik moest ook even aan jou denken omdat ik het bij jou vind passen...  liefs Annemieke

Nou, dat heeft Annemieke goed gezien,
ik vind dit een superleuk initiatief!
 

Er worden sjaals, mutsen, knuffels en nog veel meer dingen gebreid en gehaakt
en met een briefje als hierboven gedropt op allerlei plekken.
De vinders kunnen een berichtje achterlaten op de facebookgroep.  
 
De facebookgroep heeft inmiddels meer dan 12000 leden.
Hieronder een van vele berichten die daar op te vinden zijn. 
 

Met daaronder het berichtje van de gelukkige vindster:
 
foto van Anique Persoon.
Ik heb deze prachtige sjaal vandaag gevonden in mijn fietsmand!
 
Het toverde een lach op mijn gezicht, wat een leuk gebaar!!
 
Ik ga hem zeker dragen en het mooie verhaal erbij vertellen:)
 
 
 Wie ook zin heeft gekregen om aan de slag te gaan
kijkt voor de spelregels op

 

 

1 opmerking:

  1. Wat een leuke acties toch allemaal! Ik hou daar wel van...anderen verrassen. Ik legde ook al een armgebreide sjaal als verrassing neer (voor jou van mij - facebook groep) en met valentijn een leuk pakketje... Deed ook al mee aan geefmaand november, een hele maand vol verrassingen! Warme groetjes van Susan die by the way alleen kan armbreien hihi

    BeantwoordenVerwijderen